• Artykuły niezgodne z tematyką czasopisma bądź zduplikowane oraz przygotowane niezgodnie z instrukcją dla Autorów nie będą przyjmowane.
  • Artykuł należy przygotować w języku angielskim.
  • Autorzy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za treść merytoryczną przedstawionego opracowania, jego oryginalność oraz zamieszczone informacje czy ewentualne podziękowania.
  • W przypadku wykorzystywania fragmentów innych publikacji, Autorzy są zobowiązani do uzyskania zgody na ich wykorzystanie w artykule.
  • Autorzy gwarantują, że mają odpowiednie upoważnienie od swoich pracodawców lub instytucji finansujących badania do opublikowania wyników pracy.
  • Redakcja stosuje zaporę „ghostwriting” oraz „guest authorship”, wykryte przypadki nierzetelności naukowej będą ujawniane i dokumentowane, włącznie z powiadomieniem odpowiednich instytucji.
  • Artykuł należy przesłać do redakcji online przez stronę internetową czasopisma.
  • Przesłanie artykułu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na jego publikację oraz umieszczenie w wersji elektronicznej (plik pdf) na stronie internetowej czasopisma.
  • Warunkiem publikacji jest złożenie przez Autora/Autorów oświadczenia o przeniesieniu praw autorskich i oryginalności pracy na formularzu dostępnym na stronie czasopisma.
  • O kolejności publikacji poszczególnych tekstów decyduje kolejność zakończenia ich procesu wydawniczego (uzyskanie dwóch pozytywnych recenzji, terminowego nadesłania poprawionego tekstu po uwagach recenzentów przez Autora oraz wykonanie korekty technicznej i językowej) oraz waga i aktualność poruszanej w artykule tematyki.
  • Redakcja zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian redakcyjnych w tekście.
  • Redakcja nie zwraca nadesłanych materiałów.
  • Część opłat za wydanie prac w czasopiśmie ponoszą autorzy. Koszt publikacji jednego artykułu wynosi 800 zł + 23% VAT. Opłatę jest wnoszona po uzyskaniu pozytywnych recenzji na podstawie faktury wystawionej przez Redakcję.

Przebieg procesu wydawniczego

  • Wstępna weryfikacja nadesłanego materiału przez Redaktora Naczelnego i Redaktorów tematycznych na podstawie zgodności z tematyką czasopisma i instrukcją dla Autorów, oryginalności pracy, informacji o zduplikowaniu pracy oraz informacji o nienaruszeniu praw autorskich osób trzecich.
  • Sprawdzenie informacji na temat wkładu Autora/Autorów w celu przeciwdziałania nieuczciwości naukowej, takiej jak „ghostwriting” oraz „guest authorship”.
  • Przyjęcie i skierowanie tekstu do dalszego etapu lub odrzucenie tekstu niezgodnego z tematyką czasopisma, zduplikowanego, przygotowanego niezgodnie z instrukcją dla Autorów czy o objętości większej niż wymagana oraz naruszającego zasady etyki w publikacjach naukowych.
  • Powiadomienie Autora w przypadku odrzucenia artykułu.
  • Wyznaczenie recenzentów zgodnie z procedurą recenzowania.
  • Opracowanie recenzji zgodnie z procedurą recenzowania.
  • Przesłanie Autorowi informacji o wynikach recenzji.
  • Korekta tekstu przez Autora oraz przesłanie go do Redakcji.
  • W razie konieczności przeprowadzenia ponownej oceny przesłanie poprawionej wersji tekstu Recenzentom.
  • Uiszczenie opłaty za publikację.
  • Przesłanie tekstu do Wydawnictwa po uzyskaniu pozytywnych recenzji lub uwzględnieniu uwag Recenzentów.
  • Korekta językowa i techniczna tekstu.
  • Opracowanie redakcyjne numeru.
  • Umieszczenie numeru na stronie internetowej czasopisma.

Copyright © Politechnika Częstochowska. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Logo Politechnika Częstochowska uczelnią dostępnąPolitechnika Częstochowska uczelnią dostępną.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Logo Fundusze EuropejskieFlaga PolskiLogo Narodowego Centrum Badań i RozwojuFlage Unii Europejskiej

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Więcej o plikach cookies i o ochronie Twojej prywatności przeczytasz w Informacje o cookies.

Zapisano